onsdag, augusti 30, 2006

Inga donationer till Libanon

Vilken titel, skrev jag verkligen det? Ni som har läst min blogg vet vad jag tycker om Israels anfall på Libanon. Så varför tycker jag att Libanon inte ska få några donationer?

Jo det är helt enkelt så att jag fortfarande anser att Israel är de som har gjort fel och att det är de som ska få betala för kebaben de har gjort av Libanon. Israel kan inte få lov att leva rövare och sen förvänta sig att resten av världen ska städa upp efter dem.

Om man ska vara helt rättvis så tycker jag att Israel ska få betala för skadorna som de har gjort i Libanon och Hizbollah/Libanon får betala för skadorna de gjorde i Israel. Vapen och övrig utrustning får varje land betala själva. Borde göra länder lite mindre benägna att anfalla sina grannar om de vet om att de får betala för kalaset efteråt.
Eventuellt så får man betala dubbelt för skador på civila mål.

Detta inlägg är pingat på Intressant.se
Andra bloggar om: , , ,