torsdag, november 23, 2006

Kan man bli våldtagen?

Skadlig är arg. Skadlig har nämligen läst om våra fina svenska dommare.
Det var den här artikeln som retade mig den här gången.

Det står visserligen inte på vilket sätt hennes uppgifter inte var trovärdiga men om det är ett faktum att männen hade sex med henne och att de drog med henne in i en taxi när hon var på väg hem så förstår jag inte vad som mer krävs.
Inser inte normalt funtade människor att när någon är så pass packad att hon får minnesluckor så är det kanske inte en bra idé att ha sex med personen i fråga...?
Hm, stryk det där ovan. Tror inte att de här... hm hur ska jag säga det här utan att förolämpa någon del av djurvärlden orättvist... de här schakalerna inser att världen inte är som en porrfilm.

Jag önskar verkligen att jag hade jag vetat mer om det här fallet för det finns så mycket konstigt här att jag inte kan förstå hur männen tänkte eller för den delen domarna

Det känns som om domare har en tendens till att resonera så här:
  • Endast fina flickor kan bli våldtagna
  • Fina flickor blir inte våldtagna
  • Har man blivit våldtagen så är man inte en fin flicka
Finns två böcker jag någon gång ska ta mig mod att läsa
Båda två är skrivna av Katarina Wennstam och jag har fått intrycket att hon också har ställt sig de frågorna jag har.

Detta inlägg är pingat på Intressant.se
Andra bloggar om: våldtäkt, domar, ondska